Handels- og leveringsbetingelser

 

1. Når du afgiver en ordre
Når du har afgivet en ordre i Matas Albertslund Webshop, vil vores system automatisk sende dig en bestillingsoversigt via e-mail.

Bindende ordrebekræftelse/ faktura sendes til dig via e-mail i forbindelse med afsendelse af orden, og vedlægges også sammen med de varer, du har bestilt.

Sendes din ordre som pakke, vil du blive informeret om leveringen via mail/sms fra Post Danmark.

2. Annullering af ordre 
Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra Matas Albertslund Webshop kan annulleres ved at kontakte Matas Albertslund Webshop på telefon
43644860 eller kundeservice@matas-albertslund.dk .

3. Priser 
Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25 % moms. Der tages forbehold for afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl mv. 

4. Betaling
Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort og Visa. Disse oplysninger transmitteres krypteret mellem kunde og Matas Albertslund Webshop. 

5. Fragt og levering 
Forventet leveringstid er 1-3 hverdage, i juleperioden KAN leveringstiden dog være længere pga. juletravlhed. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet. 

Fragt til GLS Pakkeshop er gratis ved køb af varer for 299 kr eller derover. Ellers koster fragt til GLS Pakkeshop 25 kr.
Fragt med omdeling via GLS er gratis ved køb af varer for 399 kr eller derover. Ellers koster fragt med omdeling via GLS 45 kr.

Matas Albertslund Webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

6. Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til kundeservice@matas-albertslund.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Matas Albertslund
Bygangen 4
2620 Albertslund

Det er også muligt at returnere varer ved fortrydelse til vores fysiske butik, såfremt faktura fra Matas Albertslunds Webshop er medbragt.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular .

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

7. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på vores webshop har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@matas-albertslund.dk.

8. Bytteservice
Når du handler på vores webshop kan du vælge at få påført byttemærke på dine varer. Herved opnår du samme bytteservice som var varen handlet i vores fysiske butik. I tilfælde hvor der købes varer på Matas Albertslunds webshop, der pakkes ind til gave, vil disse automatisk være påført byttemærke. Såfremt der er påført byttemærke, er det ligeledes muligt at bytte varen direkte i alle landets Matas butikker.

Varen skal sendes til:
Matas Albertslund
Bygangen 4
2620 Albertslund.

Når en vare skal byttes skal du selv afholde udgiften for forsendelse til Matas Albertslund Webshop. Bytteservice gælder ikke gavekort.

9. Gavekort
Gavekortet har en anvendelsesperiode på 3 år I alle landets Matas butikker, kan dog ikke anvendes på vores webshop. Gavekortet kan indløses til kontanter I din næremste Matas butik, mod et gebyr på kr. 50,-. Bortkomne og udløbet gavekort erstattes ikke.

10. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Matas Albertslund Webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.